2024-12-12
Składane rowery elektryczne występują w różnych kształtach i rozmiarach, od małych maszyn dojeżdżających do pracy, zaprojektowanych do podróży na ostatnim kilometrze, po wydajne rowery elektryczne z grubymi oponami. W tym artykule przedstawiono jeden z tych ostatnich – w tej recenzji Engwe Engine Pro 750w szczegółowo przyjrzę się specyfikacji i przedstawię pełny raport z jazdy testowej.
Przed otrzymaniem tego e-roweru znałem Marka Engwe – ich seria składanych rowerów elektrycznych z grubymi oponami jest popularna i ma wielu zwolenników w wielu krajach europejskich. Początkowo spodziewałem się modelu podstawowego, więc byłem mile zaskoczony, gdy otworzyłem pudełko i zobaczyłem „najlepszy” model Engine Pro 750 W o mocy szczytowej 1000 W.
️ Opakowanie i dostawa: Rower został wysłany lokalnie i otrzymałem Silnik Engwe Pro w ciągu 4 dni od złożenia zamówienia. Rower był bardzo dobrze zapakowany (patrz zdjęcia), a dostawa była śledzona przez UPS.
️ Waga paczki: Należy zauważyć, że skrzynia jest bardzo ciężka dla jednej osoby do samodzielnego podniesienia – zalecałbym przenoszenie skrzyni dwóm osobom, ponieważ waży prawie 35 kg.
️ Montaż: Wymaga to pewnych prac montażowych. Na szczęście Engwe dołączyło wszystkie niezbędne narzędzia i dobrze napisaną instrukcję. Trzeba zamontować przednie koło. Ponadto kolumnę kierowniczą, pedały, przedni błotnik i sztycę/siodełko. Jeśli nie czujesz się komfortowo, składając rower samodzielnie, polecam znalezienie lokalnego mechanika rowerowego.
️ Ładowanie baterii: Zaleca się pełne naładowanie akumulatora przed użyciem – trwa to 3-4 godziny. Ładowarka ma wtyczkę UE, ale została dostarczona z adapterem wtyczki brytyjskiej.
️ Ogólne warunki: Nie mogłem znaleźć żadnych śladów ani rys na lakierze, a motocykl był bardzo dobrze zabezpieczony w pudełku.
Jedną rzeczą, która imponuje mi w tym e-roweru, jest specyfikacja. The Silnik Engwe Pro ma pełne zawieszenie, hydrauliczne hamulce tarczowe i bardzo inteligentny kolorowy wyświetlacz z mnóstwem funkcji i możliwości dostosowania. Dodatkową zaletą jest funkcja regeneracji silnika. Rower elektryczny w cenie poniżej 1500 euro ma wiele funkcji technicznych.
Silnik: Engwe wykorzystuje silnik 750 W 48 V z przekładnią w piaście tylnej, zintegrowany z sześcioramienną konstrukcją koła mag. Maksymalna moc znamionowa wynosi 750 W, ale szczytowa moc wynosi 1000 W przy nowym akumulatorze. Kontroler może obsłużyć maksymalnie 18 amperów, co daje maksymalną moc wyjściową 979 watów (gdy akumulator jest w pełni naładowany).
Regeneracyjny engine hamowanie: To przywraca niewielką ilość energii do akumulatora, gdy rower jest na wybiegu – przetestowałem to, zapoznaj się z bardziej szczegółową oceną poniżej.
Akumulator: Ta najnowsza wersja ma akumulator 48v 16Ah (768Wh), co jest przyzwoitą pojemnością na rowerze w tej cenie. Jeszcze nie przetestowałem pełnego zasięgu, ale po przejechaniu około 6 mil (9 km) wyczerpało się 17% baterii (dużo używałem trybu pełnej mocy do testu).
Pokaz: Pełnokolorowy wyświetlacz jest pełen funkcji i funkcji, które zawstydzają wiele droższych wyświetlaczy do rowerów elektrycznych. Możesz robić takie rzeczy, jak dostosowywanie poszczególnych poziomów pomocy i włączać funkcje, takie jak regeneracja engine hamowanie. Możesz także zobaczyć moc wyjściową i napięcie akumulatora w czasie rzeczywistym.
Zdalna klawiatura: Pięcioprzyciskowa klawiatura jest bardzo schludna i znajduje się obok lewego uchwytu (obok przepustnicy kciuka).
Podwójne zawieszenie: Z przodu jest trochę mięsistych widelców amortyzowanych, które wydają się dość solidne, a także tylny amortyzator. Nawet gdy siedzę na rowerze (ważę 102 kg) tylne zawieszenie działa bardzo dobrze i nie obniżyło się. Przednie widelce mają funkcję blokady i mają pewną regulację napięcia wstępnego.
Hydrauliczne hamulce tarczowe: Hamulce Logan nie są marką, którą znam. Ale działają bardzo dobrze i jak na razie nie mogę nic zarzucić ich występowi. Postawiłbym je na równi z Shimano MT200.
8-biegowa przerzutka Shimano Altus: 8-biegowa manetka ze spustem w połączeniu z tylną przerzutką Shimano Altus zapewnia bardzo precyzyjną i wyraźną zmianę przełożeń zaraz po wyjęciu z pudełka. Z mojej strony nie była potrzebna żadna regulacja, chociaż może się to różnić w zależności od roweru.
Bagażnik: W zestawie znajduje się bardzo wytrzymały bagażnik i można zmieścić nosidełko dla psa lub nawet fotelik dziecięcy. Alternatywnie możesz zmieścić duży kosz na wycieczki do sklepów.
Silnik Engwe Engine Pro 750w jest pełen funkcji, których zazwyczaj nie ma w rowerze elektrycznym tej ceny. Dobrze jest zobaczyć hydrauliczne hamulce tarczowe i 8-biegową skrzynię biegów. Zawieszenie działa dobrze, a ogólne wrażenie z jazdy rowerem jest solidne. Duży bagażnik zwiększa wszechstronność, dzięki czemu można go używać do przewożenia dużych przedmiotów (np. zakupów), zwłaszcza w połączeniu z dużymi Tylna torba transportowa Engwe.
Został mi wysłany Engwe Engine Pro, abym mógł go zatrzymać, więc w nadchodzących tygodniach zrobię więcej mil. Opieram się na moim początkowym testowym przejeździe na dystansie około 6 mil.
Komfort i rozmiar: Engwe to duży rower, ale został zaprojektowany dla rowerzystów o różnym wzroście. Mam 6 cm wzrostu i po dostosowaniu wysokości kierownicy i siodełka uważam, że Engine Pro jest bardzo wygodny. Żelowe siodełko zapewni wsparcie rowerzystom o szerszych kościach kulszowych. Moja córka, która ma 1 cm wzrostu, również uznała go za wygodny – wyobrażam sobie, że każdy, kto jest znacznie niższy niż 185 cm, może mieć problem, ponieważ zasięg jest dość duży, a wysokość kierownicy jest nadal dość wysoka, nawet po całkowitym opuszczeniu.
Wydajność (asystent pedału): Engwe wykorzystuje tradycyjny czujnik kadencji pedału (mierzy obroty pedałowania) i działa bardzo płynnie. Nie szarpie – moc jest wystarczająco silna, aby wykonać początkowe odepchnięcie, a następnie stopniowo wzrasta. W trybie pełnej mocy moc po prostu rośnie, aż kadencja pedałowania nie będzie w stanie nadążyć przy około 22 mph. Możesz kontynuować pedałowanie widmo, a silnik będzie działał do około 28 mph (na płaskim terenie).
Wydajność (tylko przepustnica): Przepustnica kciukowa zamontowana obok chwytu lewej ręki bardzo przyda się rowerzystom o ograniczonej mobilności. Może być używany w połączeniu ze wspomaganiem pedału lub samodzielnie. Na płaskim terenie (na pełnej mocy) wygodnie rozpędzało się do 28 mil na godzinę, a przy lekkim spadku podniosło się do 32 mil na godzinę. Na niewielkich wzniesieniach prędkość znacznie spadała, a na stromych wzniesieniach trzeba było pedałować, aby rower mógł jechać.
Hałas silnika: W przeciwieństwie do silnik z napędem bezpośrednim (które są praktycznie bezgłośne) ten silnik wykorzystuje a układ przekładni planetarnej w celu poprawy wydajności. To sprawia, że w trybie pełnej mocy jest dość głośny, a silnik wydaje słyszalny jęk. Jest to całkiem normalne w przypadku tego typu silnika.
Wspinaczka górska: Wypróbowałem Engwe na kilku bardzo krótkich i stromych wzniesieniach (maksymalne nachylenie 20%) i w trybie pełnej mocy potrzebowałem jedynie dodać umiarkowaną siłę pedałowania, aby kontynuować jazdę – zdecydowanie w strefie komfortu większości rowerzystów. Jak wspomniano powyżej, musisz pedałować na wzniesieniach, jeśli używasz przepustnicy (może to być mniejszy problem dla lekkiego rowerzysty).
Prowadzenie: Rowery elektryczne z grubymi oponami nie zawsze są najlepszym wyborem do jazdy po asfalcie – wyższe opory toczenia i szerokość opon mogą sprawiać, że wydają się nieco ociężałe. Engwe Engine Pro nie wypadł pod tym względem źle, ale można było odczuć, że opony wpływają na prowadzenie na ciasnych, wolnych zakrętach. Przy wyższych prędkościach nie było to aż tak zauważalne.
Hamowanie: Hamulce hydrauliczne Logana zrobiły na mnie wrażenie – na stromych zjazdach nie dostałem żadnego zaniku hamulców i spisywały się dobrze z dobrym zgryzem i modulacją. Klocki wyglądają jak zwykłe hydrauliczne klocki hamulcowe Shimano.
zawieszenie: Widelec amortyzowany ze sprężyną śrubową przedniego zawieszenia z blokadą i regulacją napięcia wstępnego. Te widelce wyglądają „mocniej” niż niektóre widelce spotykane w rowerach elektrycznych o podobnej cenie. W połączeniu z dużymi oponami wykonały świetną robotę, wygładzając wyboistą drogę użytą podczas jazdy testowej. Równie duże wrażenie zrobiło na mnie tylne zawieszenie – skok ma 100 mm i pomimo mojej dużej wagi, działało naprawdę dobrze i nie załamało się podczas jazdy testowej. Dodatkowo zwiększyło to wygodę, zapewniając rowerowi niemal „magiczną jazdę na dywanie”.
Składanie: Składanie Engwe jest łatwe i gdy już się nabierze wprawy, zajmie to mniej niż kilka minut. Początkowo jego waga może sprawiać pewne trudności, dlatego zalecam, aby dwie osoby podniosły go i umieściły na pace samochodu lub furgonetki.
Na podstawie moich pierwszych wrażeń z jazdy, Engwe Engine Pro 750w to świetna zabawa! Jest bardzo wygodny i przyjemnie stabilny na drodze. Opony o dużej objętości w połączeniu z podwójnym zawieszeniem sprawiają, że czujesz się, jakbyś unosił się w powietrzu!
Wydajność jest bardzo wysoka dzięki silnikowi 750 W, a wszystkie, z wyjątkiem najbardziej stromych wzgórz, są prawie bez wysiłku, przy minimalnym zaangażowaniu kierowcy. Możliwość skonfigurowania asysty jest również dużym czynnikiem bonusowym (więcej na ten temat poniżej). Posiadanie przepustnicy będzie świetne dla rowerzystów, którzy mają problemy z początkowym startem z powodu problemów zdrowotnych i jest świetne, jeśli chcesz po prostu odpocząć od pedałowania.
Miałem okazję przetestować system regeneracyjny, aby sprawdzić, czy rzeczywiście działa. Poniżej opisałem jak (i czy) to działa i jak go aktywować.
Przede wszystkim musisz być w trybie Eco. Wtedy wydaje się, że działa tylko na poziomie wspomagania 1 lub 0. Będziesz wiedział, że działa, gdy pasek zasilania (na wyświetlaczu) zmieni kolor na zielony. Gdy zjeżdżasz ze wzniesienia (lub pedałujesz bez wspomagania), zielony pasek będzie się wydłużał, ponieważ więcej energii wraca do akumulatora.
Aby uzyskać maksymalną regenerację, musisz płynąć z prędkością 20 mil na godzinę. Silnik jest skutecznie zamieniany w duże dynamo i można poczuć opór podczas zjeżdżania ze stromego wzgórza. W rzeczywistości próbowałem tego na kilku stromych zjazdach i rower nie jechałby powyżej 21 mil na godzinę i wydaje się, że hamulce są lekko zaciągnięte.
Jeśli zejście jest wystarczająco długie, powinieneś zauważyć wzrost procentowy baterii – po zejściu około pół mili bateria spadła z 54% do 71%. Ale jak tylko wjechałem na kolejne wzgórze, bateria spadła do 54%.
Tutaj sprawy stają się trudne. W Wielkiej Brytanii i UE obecne prawo e-rowerów określa ciągłą moc wyjściową 250 W (akceptowalna jest wyższa moc szczytowa 500 W) z maksymalną prędkością wspomaganą 15.5 mil na godzinę (25 km / h) i przepustnicą, której nie można użyć około 6 km / h.
Osobiście uważam, że aby zachęcić więcej osób do korzystania z rowerów elektrycznych, należy zmienić prawo, ale rowery elektryczne, takie jak Engwe, zacierają granice między rowerem elektrycznym a motorowerem, ponieważ można ich używać jako obu. Engwe Engine Pro można łatwo ograniczyć, jeśli jest taka potrzeba, lub istnieje Silnik Engwe X która jest wersją dopuszczoną do ruchu drogowego.
Zwycięzca: ENGINE PRO
Kurs Silnik Engwe Pro 750W (szczyt 1000 W) to dużo e-roweru za te pieniądze. Czuje się wytrzymały i wygląda na dobrze złożony. Jest tylko jeden minus – jest dość ciężki. Waży 32 kg, co dla niektórych osób będzie zbyt ciężkie, aby wchodzić po schodach, a nawet wsiadać do samochodu.
Wydajność silnika tylnej piasty jest mocna i płynna. Jeszcze nie przetestowałem pełnego zakresu baterii, ale niepotwierdzone raporty sugerują rzeczywisty zasięg około 40 mil (64 km) przy użyciu mieszanego wspomagania. Dostępny jest tryb eko, normalny i sportowy – plus do wyboru do 9 poziomów wspomagania (5 po wyjęciu z pudełka). Masz też możliwość precyzyjnego dostrojenia poziomów wspomagania i włączenia systemu regeneracji. Dostępna jest również funkcja automatycznego oświetlenia, która włącza światła, gdy tylko robi się ciemniej.
Jestem pod wrażeniem ilości personalizacji, jaką można wykonać za pomocą wyświetlacza – naprawdę możesz spersonalizować ten rower, aby odpowiadał Twoim indywidualnym potrzebom. Podsumowując, mogę gorąco polecić Engwe Engine Pro 750w – jeśli szukasz wszechstronnego i wytrzymałego składanego roweru elektrycznego z mnóstwem mocy, komfortu i mnóstwem funkcji technicznych, trudno go pobić za tę cenę.
Sprawdź, co myślą inni użytkownicy
Kupowanie bezpośrednio z naszej strony internetowej gwarantuje najnowszą wersję ze wszystkimi aktualizacjami!
1.499€ Oryginalna cena wynosiła: 1.499 €.1.479€Obecna cena to: 1.479 €. Dodaj do koszyka
1.299€ Oryginalna cena wynosiła: 1.299 €.1.149€Obecna cena to: 1.149 €. Dodaj do koszyka
ENGWE ROWEROWE
Sklep internetowy ENGWE® oferuje ekskluzywne oferty na zaawansowane rowery elektryczne w przystępnych cenach. Nasz dobrze zaopatrzony sklep dostarczy Ci je w ciągu kilku dni. Ta strona internetowa jest obsługiwana przez dystrybutora z Polski (nie jest to oficjalna strona internetowa). Doceniamy Twoje zaufanie i lojalność wobec ENGWE®.
ENGWE SILNIK PRO -
1.499€Oryginalna cena wynosiła: 1.499 €.1.479€Obecna cena to: 1.479 €.Ahora ya estoy utilizando mi Engwi y, aunque aun no on relizado todas las pruebas puedo decir, que si la funkcja zawieszenia como esperaba de ella y como dicen otros evaluadores, le podria asignar las 5 estrellas. Por lo visto me ha tocado a mi la unica Engwi con la horquilla delantera i la zawieszenie centralne, que de vista estan muy bien per no funcionan en absoluto. Heintado que algun wyższy me lo solucione, pero tampoco lo encuentro. Ahora eligiria otra que a ser posible tuviese el respaldo tecnico necesario.
ENGWE SILNIK PRO -
Recenzja dnia 21 czerwca 2024 r. by ZapłaćPomoc1.499€Oryginalna cena wynosiła: 1.499 €.1.479€Obecna cena to: 1.479 €.Witaj Juan,
Aquí hay un video que muestra como puede limitar la velocidad en su ENGWE ENGINE PRO.
https://drive.google.com/file/d/1egrZaNjMTRvLqWx08yGUu91yGx7Q5-KD/view
¡Gracias y por favour avíseme si tiene alguna pregunta!
Miguel
ENGWE SILNIK PRO -
1.499€Oryginalna cena wynosiła: 1.499 €.1.479€Obecna cena to: 1.479 €.hola, quiero limitar la bicicleta a 25 km hora pero no me deja, como puedo hacerlo?
ENGWE SILNIK PRO -
1.499€Oryginalna cena wynosiła: 1.499 €.1.479€Obecna cena to: 1.479 €.Gutes Fahrad
ENGWE SILNIK PRO -
Recenzja dnia 4 czerwca 2024 r. by ZapłaćPomoc1.499€Oryginalna cena wynosiła: 1.499 €.1.479€Obecna cena to: 1.479 €.Bonjour CZTERY,
Merci de nous faire część komentarzy. Nous sommes heureux que vous soyez satisfait de votre vélo.
N'hésitez pas à nous contacter si vous avez des pytania!
Z pozdrowieniami,
Zespół Engwe