2024-12-12
Jako znana marka produkująca wysokiej jakości i niedrogie rowery elektryczne, Engwe cieszy się popularnością wśród rowerzystów i entuzjastów outdooru. W roku 2022 Engwe EP-2 pro i Engwe Engine Pro znalazły się w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się rowerów elektrycznych w Polski. Chociaż oba są dość fascynującymi rowerami elektrycznymi o wyjątkowej cenie, istnieją między nimi różnice. Oto artykuł, w którym porównano je ze sobą.
Oba są popularnymi rowerami elektrycznymi spalającymi tłuszcz.
Rozmiar opon Engwe EP-2 Pro i Engwe Engine Pro wynosi 20 x 4 inches, dlatego nadają się do każdego rodzaju nawierzchni. Posiadanie silnika elektrycznego na rowerze fat bike znacznie zwiększa współczynnik zabawy – naprawdę możesz odkrywać miejsca, do których nie miałeś okazji dotrzeć w przeszłości, a dzięki dodatkowej mocy silnika nie musisz już martwić się o strome wzniesienia. Dzięki mocnemu silnikowi bezszczotkowemu o mocy 750 W zarówno Engwe EP-2 Pro, jak i Engwe Engine Pro mogą pokonywać wzniesienia o nachyleniu maks. 30 stopni. Należy pamiętać, że zdolność pokonywania wzniesień przez rower elektryczny jest związana z wagą rowerzysty i mocą akumulatora, więc rzeczywisty maksymalny kąt pokonywania wzniesień może być inny.
Wyższa prędkość maksymalna, większy zasięg i szybsze przyspieszenie.
Nieco większa pojemność baterii Engwe Engine Pro w połączeniu z mocniejszym silnikiem o mocy szczytowej 1000 W skutkuje wyższą maksymalną prędkością 5 km/h, dłuższym maksymalnym zasięgiem 10 km i nieco szybszym przyspieszeniem. Różnice nie są duże, więc słynny EP-2 Pro jest tylko nieznacznie w tyle za swoim starszym bratem Engine Pro.
Zwycięzca: ENGINE PRO
Engwe EP-2 Pro wykorzystuje mechaniczny układ hamulcowy tarczowy, a Engwe Engine Pro wykorzystuje hydrauliczny układ hamulcowy tarczowy. Oba układy mają te same podstawowe części, ale różnią się technologią, która umożliwia ich działanie.
W hamulcu mechanicznym siła wywierana na dźwignię jest przenoszona na jedną z okładzin (nie na obie) za pośrednictwem naprężonej linki hamulca. W hamulcu hydraulicznym siła wywierana na dźwignię jest przenoszona na tłoki w zacisku – a stamtąd na dwa klocki hamulcowe – przez płyn (olej mineralny lub syntetyczny, w zależności od marki hamulca). Ze względu na ciśnienie wywierane przez ten płyn, klocki hamulcowe ostatecznie poruszają się, aby ścisnąć tarczę, a tym samym spowolnić ruch koła.
Na mokrym lub śliskim terenie lepszy jest hydrauliczny układ hamulcowy tarczowy.
Powody są następujące:
Hydrauliczny układ hamulcowy tarczowy jest trwalszy i łatwiejszy w utrzymaniu.
Jeśli Twój e-rower jest wyposażony w hydrauliczny hamulec tarczowy, wystarczy raz w roku sprawdzić i konserwować ten układ. A mechaniczny hamulec tarczowy wymaga okresowych regulacji w celu skalibrowania jego mocy i modulacji poprzez dokręcenie lub poluzowanie linki. Ponieważ klocki zużywają się szybciej, ich trwałość jest bardziej ograniczona niż w przypadku hamulców hydraulicznych.
Mechaniczne hamulce tarczowe są tańsze
Mechaniczny układ hamulcowy tarczowy kosztuje prawie połowę ceny hydraulicznego układu hamulcowego tarczowego. To jeden z powodów, dla których Engwe Ep-2 Pro jest bardziej przystępny cenowo niż Engwe Engine Pro.
Zwycięzca: ENGINE PRO
System amortyzacji jest niezbędnym elementem e-rowerów górskich, absorbuje i tłumi impulsy uderzeniowe, zapewniając komfortową jazdę. Różnica polega na urządzeniu mechanicznym lub hydraulicznym.
Jak sama nazwa wskazuje, amortyzator hydrauliczny współpracuje z hydrauliką: płyn w amortyzatorze jest zmuszany do przepływu przez ograniczone wyloty i układy zaworów, generując opór hydrauliczny i pochłaniając energię kinetyczną. Jest to system zawieszenia powszechnie stosowany w samochodach, ponieważ może zapewnić płynniejszą amortyzację i poprawić komfort.
Engwe Engine Pro ma blokowane zawieszenie przedniego widelca, podobnie jak Engwe EP-2 Pro. Różnica polega na tym, że Engwe EP-2 Pro to elektryczny rower typu hard-tail, a Engwe Engine Pro ma zawieszenie tylne.
Elektryczny rower typu hard-tail jest bardziej efektywny podczas pedałowania, więc będzie szybszy na wzgórzach i gładkich szlakach. Bez dodatkowego układu zawieszenia waga będzie mniejsza. Dlatego Engwe EP-2 Pro to idealny rower elektryczny do dojazdów do pracy i jazdy terenowej.
Rower elektryczny z pełnym zawieszeniem lepiej pochłania drgania i jest wygodniejszy w użyciu niż rower górski typu hard-tail. Jeśli chcesz często używać roweru na nierównym terenie lub jesteś doświadczonym rowerzystą górskim, lepiej wybrać Engwe Engine Pro, aby zapewnić sobie komfort, maksymalną przyczepność i zmniejszyć zmęczenie na drogach.
Zwycięzca: ENGINE PRO
Zarówno Engwe EP-2 Pro, jak i Engwe Engine Pro wykorzystują wysokiej jakości zmienne przełożenia Shimano®, a Engwe Engine Pro ma 1 dodatkowy bieg. Więcej biegów pozwala kolarzom na bardziej wyrafinowane zmiany biegów i dostosowanie się do wspinaczki, śliskiego podłoża i różnego rodzaju terenu.
Engwe Engine Pro wykorzystuje ulepszony silnik, dlatego gdy oba mają silniki o mocy 750 W, Engwe Engine Pro może osiągnąć szybszą prędkość maksymalną z mocą szczytową przekraczającą 1000 W. Należy zauważyć, że maksymalna prędkość roweru elektrycznego jest związana z wagą rowerzysty, mocą akumulatora i terenem, więc maksymalna prędkość, jaką może osiągnąć, jest różna w różnych okolicznościach.
Zwycięzca: ENGINE PRO
W porównaniu do Engwe EP-2 Pro, Engwe Engine Pro ma bardziej zaawansowany ekran LCD, jest wielokolorowy i większy. Jest bardziej szczegółowy w wyświetlaniu prędkości, wyświetlając prędkość w czasie rzeczywistym, prędkość maksymalną i średnią. Obsługuje również ustawianie różnych parametrów, takich jak średnica koła, ograniczenie prędkości, ustawienie mocy baterii, ustawienie parametrów PAS itp.
Zwycięzca: ENGINE PRO
Engwe Engine Pro ma mocniejsze tylne siedzenie. Jeśli często przewozisz rzeczy na swoim rowerze elektrycznym, Engwe Engine Pro będzie dla Ciebie lepszym wyborem.
Zwycięzca: ENGINE PRO
Engwe EP-2 Pro to bardziej opłacalny wybór, jeśli jeździsz nim dojeżdżając do pracy i nie tak intensywnie jeżdżąc w terenie. Engwe Engine Pro został zaprojektowany tak, aby dostosować się do bardziej złożonych i zróżnicowanych nawierzchni i terenów, jego hydrauliczny układ hamulcowy i pełne zawieszenie zapewnią płynniejszą i wygodniejszą jazdę na rowerze. Budżet jest również ważnym czynnikiem. Engwe EP-2 PRO zadowoli większość użytkowników, ale bez ograniczeń budżetowych ENGWE ENGINE PRO zrobi wszystko, ale tylko trochę lepiej, dlatego jest bardziej polecaną opcją.
Sprawdź, co myślą inni użytkownicy
Ahora ya estoy utilizando mi Engwi y, aunque aun no on relizado todas las pruebas puedo decir, que si la funkcja zawieszenia como esperaba de ella y como dicen otros evaluadores, le podria asignar las 5 estrellas. Por lo visto me ha tocado a mi la unica Engwi con la horquilla delantera i la zawieszenie centralne, que de vista estan muy bien per no funcionan en absoluto. Heintado que algun wyższy me lo solucione, pero tampoco lo encuentro. Ahora eligiria otra que a ser posible tuviese el respaldo tecnico necesario.
Witaj Juan,
Aquí hay un video que muestra como puede limitar la velocidad en su ENGWE ENGINE PRO.
https://drive.google.com/file/d/1egrZaNjMTRvLqWx08yGUu91yGx7Q5-KD/view
¡Gracias y por favour avíseme si tiene alguna pregunta!
Miguel
hola, quiero limitar la bicicleta a 25 km hora pero no me deja, como puedo hacerlo?
Gutes Fahrad
Bonjour CZTERY,
Merci de nous faire część komentarzy. Nous sommes heureux que vous soyez satisfait de votre vélo.
N'hésitez pas à nous contacter si vous avez des pytania!
Z pozdrowieniami,
Zespół Engwe
Kupowanie bezpośrednio z naszej strony internetowej gwarantuje najnowszą wersję ze wszystkimi aktualizacjami!
1.099€ Oryginalna cena wynosiła: 1.099 €.949€Obecna cena to: 949 €. Dodaj do koszyka
1.499€ Oryginalna cena wynosiła: 1.499 €.1.479€Obecna cena to: 1.479 €. Dodaj do koszyka
ENGWE ROWEROWE
Sklep internetowy ENGWE® oferuje ekskluzywne oferty na zaawansowane rowery elektryczne w przystępnych cenach. Nasz dobrze zaopatrzony sklep dostarczy Ci je w ciągu kilku dni. Ta strona internetowa jest obsługiwana przez dystrybutora z Polski (nie jest to oficjalna strona internetowa). Doceniamy Twoje zaufanie i lojalność wobec ENGWE®.
ENGWE EP-2 PRO -
Recenzja dnia 11 marca 2024 r. by ZapłaćPomoc1.099€Oryginalna cena wynosiła: 1.099 €.949€Obecna cena to: 949 €.Witaj Xandro,
Hij wordt geleverd met een accu van 13 Ah, maar u kunt ook een accu van 16 Ah plaatsen om het vermogen te vergroten. De 16Ah-accu wordt niet bij de fiets geleverd, u kunt deze hier bestellen: https://engue.net/shop/engwe-accessories/lithium-ion-16ah-battery-for-engine-pro-16ah-version- of-ep-2-pro%ef%bc%8813ah-wersja/
Dzięki!
ENGWE EP-2 PRO -
1.099€Oryginalna cena wynosiła: 1.099 €.949€Obecna cena to: 949 €.Wat betekent de zin, er wordt een extra accu 16ah bij geleverd? Bij ons zit er geen extra accu bij.
ENGWE EP-2 PRO -
Recenzja dnia 6 marca 2024 r. by ZapłaćPomoc1.099€Oryginalna cena wynosiła: 1.099 €.949€Obecna cena to: 949 €.Witaj Bengcie,
Przykro mi, że w tej chwili nie oferujemy pomocy telefonicznej. Czy mógłbyś nam wysłać na adres support@engwe.net a nasz zespół skontaktuje się z Tobą w ciągu 24 godzin?
Pozdrowienia,
Mike
ENGWE EP-2 PRO -
1.099€Oryginalna cena wynosiła: 1.099 €.949€Obecna cena to: 949 €.Potrzebuję numeru telefonu. Muszę zamówić kontroler. Numer na celowniku nie jest używany. Ja mieszkam w Szwecji
ENGWE EP-2 PRO -
Recenzja dnia 12 lutego 2024 r. by ZapłaćPomoc1.099€Oryginalna cena wynosiła: 1.099 €.949€Obecna cena to: 949 €.Hi David,
Vielen Dank für Ihr Feedback! Bitte wenden Sie sich unser Support-Team unter support@engwe.net. Das Team hilft Ihnen gerne bei der Geschwindigkeitsbegrenzung.
Z pozdrowieniami,
Zespół Engwe